Režisér Petr Weigl (1939) má na svém uměleckém kontě kromě řady baletních a operních inscenací (Praha, Bratislava, Mnichov, Berlín, Sevilla, Paříž) především 46 filmových titulů. Jeho Radúz a Mahulena v hlavní roli s režisérovou múzou, Magdou Vášáryovou, a Jiřím Třískou, je legendou česko-slovenské kinematografie.
Svou schopností zbavit tento divadelní formát kulis jeviště a nahradit je autentickým prostorem, uměním převést obraz do hudby a hudbu do obrazu s účastí pohybu anebo slova se stal oceňovaným filmovým tvůrcem s osobitým a nezaměnitelným rukopisem.
V jeho hudebních vizualizacích – ať ztvárňují operu, melodrama, balet či hudbu neprogramní – se rozehrávají příběhy vypjatých emocí a trýznivých vášní v osudech bytostí poznamenaných lidskou nedokonalostí i odhodlaných k oběti nejvyšší.
Smrt je ve velkých příbězích přítomná, a ani Weigl se jí nevyhýbá. Je mu mírou života a důvodem zvažování nejvyšších hodnot lidského konání a bytí.