
158
"Každý si myslí, že Tom Savini nemůže mít rád nic jiného než krev a gore. To je úplná hloupost. Mým nejoblíbenějším žánrem jsou romantické příběhy."
Studoval na univerzitě v Carnegie-Mellon. Byl vychován v katolické víře. Účastnil se války ve Vietnamu jako fotograf. Savini byl v této souvislosti tázán, do jaké míry se tyto zkušenosti projevují na jeho tvorbě speciálních masek. Přiznává, že viděl opravdu dost, a že se snaží dosáhnout při výrobě masek a efektů takové reálnosti, aby v něm vyvolávaly pocity, jako opravdoví mrtví lidé, které během války mnohokrát viděl.
Velice významné pro něj bylo setkání s režisérem Georgem A. Romerem, se kterým spolupracoval na mnoha filmech, a stali se z nich velice dobří přátelé. Původně měl být tvůrcem speciálních masek už v Romerově debutu NOC OŽIVLÝCH MRTVOL (1968), ale byl odveden do války ještě dřív, než se začalo natáčet. Prvním filmem, na jehož tvorbě se už podíleli oba, byl MARTIN (1977), ve kterém si Savini i zahrál. K vzájemné spolupráci se vrátili o rok později při druhém Romerově zombii hororu ÚSVIT MRTVÝCH (1978), kde si zahrál motorkáře. Za masky v tomto filmu byl nominován na cenu "Saturn Award".
Tom Savini pracoval na filmech Daria Argenta a Toba Hoopera. Podepsal se například pod filmem MANIAC, kde opět ztvárnil jednu z postav. Podílel se také na výrobě prvního dílu ze série hororů, PÁTEK TŘINÁCTÉHO (1980).