Anne Heywood (vlastním jménem Violet Joan Pretty) je britská herečka, která se narodila 11. prosince 1932 v Birminghamu. Matka jí zemřela, když bylo Violet sotva 13 let, a tak byla nucena starat se o své mladší sourozence. V 17 letech získala titul Miss Velké Británie. Navštěvovala londýnskou Akademii múzických a dramatických umění. V r. 1951 debutovala ve filmu LADY GODIVA SE VRACÍ, v němž sehrála hlavní roli královny. V r. 1955 si Violet Pretty změnila jméno na Anne Heywood, své rodné jméno dle vlastních slov nenáviděla: “znělo tak neskutečně.”
Po tomto světovém úspěchu začala Anne Heywood natáčet filmy také v Itálii (KARTÁGO V PLAMENECH/CARTAGINE IN FIAMME s režisérem Carmine Gallonem; SRDCE MUŽE/HEART OF A MAN). Při natáčení filmu THE NIGHT FIGHTERS (1959) se potkala se svým budoucím manželem – o šestnáct let starším producentem Raymondem Strossem. Sňatek uzavřeli 12. 11. 1960 na curyšské radnici ve Švýcarsku.
V r. 1961 se Heywood splnil dávný sen – představila se v titulní roli hry Petr Pan v londýnském divadle Scala. V lednu r. 1963 se Anně narodil syn Mark. V r. 1965 natočil československý režisér Jiří Weiss film TŘICET JEDNA VE STÍNU s Anne Heywood v hlavní roli (Alena); snímek získal na berlínském festivalu v témže roce Cenu mezinárodní filmové kritiky. Následující rok natáčela Heywood v Peru televizní film SELVA ALTA. Během tohoto natáčení se za dramatických událostí utopil v řece Huallaga Annin herecký kolega Eric Fleming.
Jedním z nejslavnějších filmů, v němž Heywood hrála, byla americká adaptace novely LIŠKA D. H. Lawrence z r. 1967. Film vzbudil pohoršení pro své otevřené líčení lesbické lásky, ovšem za roli v tomto snímku byla Anne Heywood oceněna Zlatým Glóbem v Benátkách. Poté se Anne Heywood představila v dalším velkolepém filmovém díle - ŘEHOLNICE Z MONZY (La Monaca di Monza) italského režiséra Eripranda Viscontiho; celý děj doprovází sugestivní hudba Ennia Morriconeho. Od r. 1969 žila Anne Heywood a Raymond Stross s malým Markem v Los Angeles. V r. 1973 obsadil Stross svou manželku do filmu natáčeného na motivy povídky D. H. Lawrence “Žena, která jezdila pryč;” pracovalo se v Mexiku, podmínky v terénu byly tak drsné, že Stross měl obavy, aby to Anne vydržela; obával se, že film bude muset přejmenovat na “Žena, která odjela.”