David Chiang Da Wei vedle mnohých svých hereckých vrstevníků (Chen Kuan Tai, Ti Lung, Chan Sing) vypadal jako naprosté ořezávátko. Na první pohled to byl docela nenápadný střízlík s až směšně úzkými ramínky a zbytečně moc velkýma ušima – nic moc materiál na akční superhvězdu. Ještě že režisér Chang Cheh to viděl jinak a rozhodl se, že z něj hvězdu udělá – bez Chiangova rošťáckého šarmu by totiž hongkongský film 70. let byl o poznání chudší.
Před kamerou se v menších rolích tu a tam objevoval odmala (poprvé už v roce 1952) a jako teenager si zahrál např. ve filmech STREET BOYS (1960) nebo LADIES FIRST (1962). Poté, co dokončil školu, začal pracovat u filmu jako kaskadér. Nebyl to ten nejúžasnější 'fu fighter' pod sluncem (ačkoli kung-fu studoval), ale pravděpodobně nasbíral nějaké zkušenosti v čínské opeře – a obratnost, pružnost a pohyblivost mu nemohl nikdo upřít. David Chiang měl prostě talent – a i tu nezbytnou kapičku štěstí; obojí sehrálo svou roli, když ještě jako v podstatě bezejmenný kaskadér upoutal pozornost režiséra Changa Cheh. Začala se tak dlouhá a plodná spolupráce, z níž vzešla slušná řádka filmových hitů. Chang Cheh našel jednu ze svých múz a David Chiang svého mentora. Prvních větších příležitostí se dočkal v roce 1969 – a už první z Chiangových rolí (jako např. Yi Lo z HAVE SWORD, WILL TRAVEL, či You Xia Er z WANDERING SWORDSMANA) jasně předznamenaly typ postav, které mu seděly nejlépe: jednalo se o hrdiny sebevědomé a nezávislé, kteří měli jeden výrazný společný rys – ať už byli rozverní či rozervaní (či obojí), vždy byli výraznými individualisty.
Ještě v devětašedesátém se ve filmu Changa Cheh v hlavních rolích potkali David Chiang a Ti Lung (HAVE SWORD, WILL TRAVEL; DEAD END). Zrodilo se tak legendární "deadly duo" kung-fu filmu – a jména Chang Cheh, David Chiang a Ti Lung se stala zárukou kasovního úspěchu. Triumvirát někdy nazývaný "železný trojúhelník" stál u zrodu celé řady klasik. Jednou z ingrediencí, jež přispěly k úspěchu "deadly dua", byla bezpochyby chemie, jež na plátně mezi Chiangem a Ti Lungem fungovala. Ti dva byli jako yin a yang – a skvěle se doplňovali. Urostlý a pohledný Ti Lung byl jako dělaný pro role relativně přímočarých, ale o to ušlechtilejších kavalírů – byť v BLOOD BROTHERS (1973) dokázal, že bez problémů zvládne i pravý opak – zatímco útlý, klukovsky a křehce vyhlížející Chiang byl jako doma v rolích sofistikovanějších hrdinů – ať už se jednalo např. o mlčenlivé osamělé vlky (HAVE SWORD, WILL TRAVEL, 1969; THE DUEL, 1971), odvážné a vesměs usměvavé rošťáky (THE WATER MARGIN, 1972; ALL MEN ARE BROTHERS, 1975) anebo nějakou obzvlášť vypečenou kombinaci obojího (DEADLY DUO, 1971). David Chiang byl herecky o něco všestrannější a ve svém projevu poněkud uvolněnější než Ti Lung a ve většině jejich společných filmů hrál prim – Ti Lungovy role bývaly častěji než ty Chiangovy spíše dekorativního charakteru a většinou spadaly do kategorie "sidekick". Oba herci si v první polovině 70. let společně zahráli ve slušné řádce filmů, a to jak v takových, jež byly střižené jim na tělo (VENGEANCE!, 1970; THE DUEL; DUEL OF FISTS, 1971; NEW ONE-ARMED SWORDSMAN, 1971), tak v epických "ansámblových" velkofilmech, které kromě Chianga a Ti Lunga dávaly výraznější prostor i dalším hvězdám studia Shaw Brothers jako byli Wong Chung, Yueh Hua, Chen Kuan Tai a další (THE HEROIC ONES, 1970; THE WATER MARGIN; ALL MEN ARE BROTHERS).
"Železný trojúhelník" nicméně nemohl podobně produktivním zůstat navěky. Senzace jménem Bruce Lee mu trochu obrousila hrany a osvědčený recept na úspěch se nedal ždímat donekonečna. Jak David Chiang, tak Ti Lung přirozeně měli "sólové" ambice a Chang Cheh se kolem poloviny 70. let přesunul na Taiwan, kde se pomalu začala psát další kapitola jeho režisérské kariéry, v níž už hlavní role hráli jiní herci (mezi jinými např. Chi Kuan Chun, Wang Lung Wei a zejména pak Fu Sheng). Slavné trio se ještě sešlo při produkcích jako např. FIVE SHAOLIN MASTERS (1975), SEVEN MEN ARMY (1976) nebo THE NAVAL COMMANDOS (1977), ale "železný trojúhelník" a "deadly duo" už v podstatě patřily minulosti. David Chiang i Ti Lung se už oba snažili jít svou vlastní cestou.