Chu Yuan (nebo také 楚原, Chi Yau, Chin Yu, Cho Yuan, Choh Yuen, Chor Yuen, Chu Yan) režisér, herec a spisovatel se narodil 16. září 1934 v Guangzhou. A nemusel se k filmu dostávat nijak pracně přes odpor svých rodičů, protože jeho otec, Zhang Huo byl poměrně známý herec. Ovšem Chu Yuan se nevydal okamžitě za slávou nefritového plátna. Nejdřív se nechal zapsat na studium chemie v Chung Shan University. Když v jeho filmech bublají tajemné tekutiny a všude se plíží mlha, je tedy jasné, kde mladý Yuan bral inspiraci.
Oproti Changovi Cheh netrpěl příliš rozevlátými gesty, nezajímaly ho jen mužské objekty, ale především vztahy mezi muži a ženami a psychologická drobnokresba. Začínala ho zajímat historická dramata, romance a okrajové žánry, jako třeba horor. V roce 1964 natočil i svou první komedii A BLUNDERING WIFE. Chu Yuan se učil rychle a pracoval vytrvale na svém stylu. Díky žánrové pestrosti a této počáteční velké zkušenosti s filmem bude jednoho dne mistrně drnkat na city a vkus svých diváků.
Chu Yuan zjistil, že dramata netáhnou tak velké množství diváků, zato romance si najdou širší spektrum ctitelů. V šedesátých letech tedy své osvědčené hvězdy postavil do romantických světel a začal tvořit příběhy méně dramatického ražení. SILENT LOVE z úspěšného a plodného roku 1965 načal novou éru romanci, která zahrnuje další kvanta filmů, z jejichž názvů je dost jasné, o čem že to pojednávaly. AN OCEAN OF LOVE (1965), LOVER IN DISGUISE (1965), LOVE NEVER FADES (opět 1965), LOVE HAS MANY FADES (1965), LOST IN LOVE (1965), HONEYMOON (1965) a DOOMED LOVE (1965), to je, myslím pořádná kolekce šedesátého pátého roku a netřeba k ní moc dodávat.Chu Yuan dokázal romance vyrábět v poměrně macatých sériích. Jeho pravou rukou se tehdy stal spisovatel Sze To On, který mu dodával náměty a Chu Yuan v době, kdy Chang Cheh vyjížděl do boje s celou kinematografií a větřil vítězství, začínal sklouzávat do skupiny výrobců slzavých příběhů a nudných dramat. Zdálo se, že těžko vybředne.
Zkusil krimi ve filmu DIAMOND ROBBERY (1967), ale chybou bylo stejné obsazení a strach z jakékoli změny. Podobně dopadl MAN FROM INTERPOL (1967) i návrat k dramatu (MAINED THIEF (1967)) a ke komedii (YOUNG, PREGNANT AND UNMARRIED (1968)). Když Chang Cheh nasadil muzikál The Singing Thief, přišel se dvěma vlastními výtvory stejného žánru. Jenže The Singing Thief se proslavil, kdežto RHAPSODY A PURPLE STORMY NIGHT dneska nikdo nezná.