Nick Zedd (narozen 25. ledna 1958 Tahoma Park Maryland) je americký nezávislý filmový tvůrce. Zedd v roce 1985 poprvé užívá termínu Cinema of Trangression, kterým označuje volně propojenou skupinu filmařů a umělců, jejichž práce, tak jako jeho, staví na svém potenciálu šokovat a užití černého humoru. Za předchůdce hnutí by bylo možné označit například Andyho Warhola či Kennetha Angerra. Zeddovými spolupracovníky se stali Richard Kern, Tessa Hughes Freeland, Lung Leg a Lydia Lunch. Pod různými pseudonymy v letech 1984 – 1990 Zedd také psal a redigoval Underground Film Bulletin, postavený na propagaci práce této skupiny.
Hlavní principy a teze Zeddovy tvůrčí filozofie jsou obsaženy v Cinema of Transgression Manifesto. „Navrhujeme vyhodit všechny školy filmu do povětří a nikdy už nedělat nudné filmy.“ (Manifesto). „Otevřeně odmítáme zkostnatělý akademický snobismus, který vztyčil památník lenosti jinak známé jako strukturalismus, a který pokračoval tím, že pozavíral ty filmaře, co byli schopni jeho šarádu prokouknout.“ (Manifesto).
V interview pro Montreal Mirror, Nick Zedd stručně charakterizuje posuny ve své tvorbě: „Začínal jsem produkováním fetišistických výsměchů, které jsem maskoval jako akční nebo dobrodružné filmy. Teď už to není o Super-8 nebo 16 mm. Teď je to mini-DV a úpravy na počítači. Můžu taky dělat zvláštní efekty a CGI všude tam, kde by mě to předtím stálo tisíce. Ale stále používám miniatury, loutky a levné kostýmy s lepším výsledkem než Hollywood. Pořád je to „na koleně“ a s neplacenými herci. Mám stejná témata, stejné terče, kterým se vysmívám ze své kupky hnoje. Možná se to teď s internetem a televizí dostane k více lidem. Amaterský přístup je pořád ten nejlepší k objevování nových věcí. To se pak všechno ztratí, když převládne profesionalismus.“
Celým hnutím The Cinema of Transgression se podrobně zabývá Jack Sargeant ve své knize Deathtripping: The Cinema of Transgression.