Walter Reisch (1903 - 1983)


Scénárista a režisér Walter Reisch se během školních let stal členem filmového komparzu. Později zanechal studia medicíny a nastoupil k filmové společnosti jako asistent produkčního Alexandera Kordy. Protože psal pro noviny články a fejetony, navázal na to s psaním scénářů. Debutoval roku 1921 scénářem k filmu MISS HOBBS. Roku 1925 vznikly podle jeho scénáře filmy LEIBFIAKER BRATFISCH, líčící okolnosti sebevraždy korunního prince Rudolfa a OBERST REDL, věnovaný špionážní aféře v c. a k. armádě. Další nabídka přišla z Německa a film se jmenoval DIE ELF TEUFEL. Jedenáct čertů na fotbalovém hřišti byl prvním fotbalovým filmem v německých kinech a kasovním trhákem. Roku 1929 vzniká DIE NACHT GOHOERT UNS, tentokrát jsou hrdiny filmu rychlá auta a jejich řidiči. Reisch se těmito filmy stal úspěšným scénáristou.

Další pracovní nabídku získal od MGM a přesídlil do Států. Od září 1937 působil v Hollywoodu. Zde vytvořil většinu svých děl, je proto považován i za amerického autora. Podle prvního amerického scénáře byl natočen OSTROV BÁZNĚ. Roku 1938 si jej vybral produkční Bernard H. Hyman pro svůj film THE GREAT WALTZ a následující rok vzniká NINOČKA. Scénář psal s Charlesem Brackettem a Billym Wilderem. Reisch se brzy vyšvihl na stejnou pozici, jakou měl v Německu. Psal pro nejvýznamější hvězdy MGM, počínaje Gretou Garbo, Olivií de Havilland, Hedy Lamarr, Vivien Leigh, Merle Oberon, Lana Turner, Marilyn Monroe, Barbaru Stanwyck a Ingrid Bergmanovou. Roku 1941 byl nominován na Oscara za námět k COMRADE X. Následujícího roku obdržel americké občanství a po vzoru prvních pionýrů, křižujících americkým západem, se vydal na obdobnou cestu americkými filmovými společnostmi. Rok 1946 - Universal. Rok 1947 - Paramount. Rok 1949 - 20th Century Fox. Roku 1953 přichází do kin TITANIC, za který Reisch následující rok získává Oscara.

Devět let po válce se vrátil do Německa a výsledkem byl scénář a režie filmu DER CORNET - DIE WEISE VON LIEBE UND TOD, kterým se zařadil k “horníkům” německého filmu. (Po válce ztratil německý film, po Státech, své druhé místo. Propadl se zhruba na 17. až 23 místo. Paradoxem je, že nahoru mu pomohli i bývalí pracovníci německé kinematografie - židé, slangově “horníci německého filmu” ).

Walter Reisch byl od roku 1935 ženatý s tanečnicí Poldi Dur alias Elisabeth (Lisl) Handl, kterou obsadil do několika svých filmů a zemřel po krátké nemoci v Bel Air.


23.5.1903
Vídeň, Rakousko-Uhersko
28.3.1983
Los Angeles, California, USA
Walter Reisch csfd

NinotchkaCesta do středu ZeměThe Remarkable Mr. PennypackerStopover TokyoTeenage RebelDer Cornet - Die Weise von Liebe und TodThe Girl in the Red Velvet SwingCasta divaDie MückeNiagaraTitanicThe Mating SeasonThe Model and the Marriage BrokerThe FanThe Countess of Monte CristoSong of ScheherazadePlynové lampyThe Heavenly BodyMadame CurieNěkde se potkámeSeven SweetheartsLady HamiltonováNejisté cityComrade XMy Love Came BackNinočkaOstrov bázněThe Great WaltzMuži nejsou boziSilhouettenCasta Diva (Kouzlo jejích očí)EpisodaEscapadeThe Divine SparkCountess of Monte CristoMaškarádaThe Only GirlTys má nejkrásnějšíUnfinished SymphonyF.P.1I.F.1 ne répond plusIdylle au CaireJá a císařovnaPrince of ArcadiaSezona v KahýřeSong You Gave Me, TheTiše, lkají moje písněDer Prinz von ArkadienEin blonder TraumHappy Ever AfterHraběnka Monte ChristoL. P. 1 neodpovídáUn rêve blondDer Raub der Mona LisaIm GeheimdienstLiebeskommandoLustigen Weiber von Wien, DieDas Flötenkonzert von Sans-souciDozněla píseňDvě srdce ve tříčtvrtečním taktu


Aktualizace osobnostního profilu Walter Reisch: 15.10. 2023 17:57