Francouzský herec Aimé Clariond (celým jménem Aimé Marius Clariond) patřil dlouhodobě k významným osobnostem nejslavnějšího francouzského divadla Comédie Française. Narodil se ve městě Périgueux v jižní Francii, ale nevyrůstal zde, protože pocházel z herecké rodiny a oba jeho rodiče působili u kočovných divadelních společností. Díky tomu Aimé již jako dvouleté dítě stál na jevišti a hrál v představení Hrbáč. Cestu k herectví měl tedy celkem logicky danou, chtěl ale získat i odborné vzdělání. To se mu však nepodařilo – celkem třikrát neuspěl u zkoušek na pařížskou konzervatoř.
Četnější spolupráci s filmovými tvůrci navázal až v polovině třicátých let, v roce 1936 navíc změnil divadelní angažmá a nastoupil na nejprestižnější scénu ve Francii – Comédie Française. Divadlo ostatně vždy upřednostňoval před filmem a znovu účinkoval především ve francouzském repertoáru, kromě moderních autorů to ale nyní byla již i klasika (Lakomec, Škola žen, Cyrano z Bergeracu), jen výjimečně hrál i ve světovém dramatu (Večer tříkrálový). Kromě Comédie Française hostoval i na jiných scénách.
Přestože Aimé Clariond vždy kladl divadlo na první místo, od počátku třicátých let do své smrti natočil přes osmdesát filmů. Výčet jeho filmových rolí je do značné míry přehlídkou skutečných osobností francouzských dějin, k nimž byl předurčen přísně aristokratickými rysy ve tváři. Pokud nešlo o historické osobnosti, vesměs se jednalo o muže z vyšších společenských kruhů. Z typů hraných postav je nasnadě, že Clariond hrál převážně v historických filmech nebo dramatech, případně v adaptacích literárních a divadelních předloh – například film ZLOČIN A TREST (Le crime et chatiment, 1935). Z rolí skutečných historických osobností připomeňme například policejního ministra Fouchého ve filmu MADAME SANS-GENE (1941) nebo Napoleonova bratra Josefa Bonaparta v životopisném snímku PODIVNÉ OSUDY DESIRÉE CLARY (Le destin fabuleux de Desirée Clary, 1942). Jen zřídka bylo možno Clarionda vidět v komediích (PAŘÍŽ – NEW YORK, Paris – New York, 1940).
V průběhu okupace dospěl Aimé Clariond ke svým vrcholům v Comédie Française a zaujal především svými kreacemi v shakespearovském repertoáru (Othello, Antonius a Kleopatra). Doba druhé světové války pro něj znamenala zároveň i největší vytížení ve filmu a například v roce 1943 natočil deset filmů. Právě z tohoto roku pochází dodnes ceněný filmový přepis románu HRABĚ MONTE CHRISTO (Le comte de Monte Cristo, 1943), kde hrál jednu z hlavních rolí de Villeforta. Z další řady skutečných historických osobností stojí za zmínku kardinál Richelieu ve filmu PAN VINCENT (Monsieur Vincent, 1947), který jako první francouzský snímek získal Oscara.