V rodném Německu hrál Karl-Otto Alberty především v seriálech, v celoevropském měřítku jej ale proslavila řada vedlejších rolí německých důstojníků ve válečných filmech šedesátých a sedmdesátých let 20. století. Pochází z Berlína a původně studoval na obchodní škole, od dětství se ale zároveň věnoval různým sportům, aktivní byl zvláště v boxu. V této disciplíně také přišel ke zlomenému nosu, který se stal specifickým znakem jeho typicky německé vizáže využité později řadou filmařů. I když byl jako boxer střední váhy poměrně úspěšný, koncem padesátých let v sobě objevil herecký talent a v roce 1959 začal hrát v Městském divadle v Kostnici.
V Německu se Karl-Otto Alberty začal objevovat v televizních seriálech, svou filmografii ale nadále rozšiřoval o vedlejší postavy německých důstojníků ve filmech amerických (BITVA V ARDENÁCH – Battle of the Bulge, 1966), francouzských (HOŘÍ PAŘÍŽ? – Paris brûle-t-il?, 1966) nebo britských (BITVA O BRITÁNII – Battle of Britain, 1969), příležitostně se objevoval i v kriminálkách, westernech nebo hororech. V typologii jeho filmových rolí je výjimkou postava choreografa v autorské romantické komedii Alberta Sordiho LÁSKO MÁ, POMOZ MI (Amore mio aiutami, 1969). V Itálii v té době točil také další příběh z doby druhé světové války TAJEMSTVÍ SANTA VITTORIE (The Secret of Santa Vittoria, 1969).
Vedle dalších rolí fašistických důstojníků připomeňme také koprodukční horor MODROVOUS (Bluebeard, 1972), kde se objevil jako přítel titulního hrdiny (Richard Burton). V této době v Albertyho práci začala převažovat televizní seriálová tvorba, jeho filmografii uzavírá role zabijáka Švéda v italské krimikomedii MILIÓNOVÝ BROUK (Piedone d’Egitto, 1980) s Budem Spencerem v hlavní roli. Před kamerou stál naposledy v rámci amerického televizního seriálu VÁLKA A PAMĚŤ (War and Remembrance, 1989).