Nita Naldi, jedna z nejúspěšnějších hollywoodských hereček éry bouřlivých dvacátých let ("Roaring Twenties"), často obsazovaná do rolí femme fatale/vamp, které zpopularizovala už Theda Bara (1885-1955). Narodila se irským rodičům v New Yorku jako Nonna Dooley. V roce 1910 rodinu opustil otec, za dalších pět let zemřela Nonně matka. Na krku jí zůstali dva sourozenci a ona si začala hledat práci. Příležitostně stála modelem nebo předváděla šaty; s bratrem Frankem nakonec zakotvili ve varieté. V roce 1918 debutovala na Broadwayi ve sboru "The Passing Show of 1918". Divadelních nabídek přicházelo čím dál víc, v roce 1919 už vystupovala v programech Ziegfeld Follies.
Vicente Blasco Ibáñez si Naldiovou vybral pro roli svůdné Dony Sol do romantického dramatu BLOOD AND SAND (1922). Naldiová se pro roli upsala společnosti ”Famous Players-Lasky” (později známé jako ”Paramount Pictures”). Byl to její první snímek s idolem němého filmu Rudolphem Valentinem, dočkal se ohromného úspěchu (Valentino byl jejím smyslným projevem doslova nabuzen) a ona jím získala image “démonické svůdnice” (vamp), která ji pak provázela po zbytek života. Mezi Naldiovou a Valentinem, stejně jako mezi ní a Barrymorem, údajně nikdy nic intimního nebylo a byla také jednou z mála, která se přátelila s jeho ženou, Natachou Rambovou. V té době Nita pózovala slavnému autorovi plakátů Albertu Vargasovi.
Když Valentino stávkoval (tím pádem nehrál), měla Naldiová několik rolí u ”Famous Players” jejichž význam film od filmu rostl. Patří sem mj. Sally Lung z dramatu DESATERO PŘIKÁZÁNÍ (1923) Cecila B. DeMille. Po Valentinově návratu (podpisu smlouvy) se k němu připojila v jeho posledním filmu u ”Famous Players”, POSVĚCENÝ ĎÁBEL (1924) a brzy poté společnost opustila. V té době už byla hojně kritizována za své narůstající tělesné proporce. Za účelem příprav společného projektu THE HOODED FALCON odjeli s Valentinem do Francie, film se však nikdy nerealizoval. Po návratu do Kalifornie spolu ještě natočili drama COBRA (1925). Nedostalo se mu zvláštního přijetí a byl to také konec vzájemné spolupráce této dvojice.
V té době rovněž dožíval Valentinův manželský svazek. Poté co podepsal smlouvu u ”United Artist”, zakázal Rambové přístup na natáčení. Jistou útěchou pro ni byla možnost točit vlastní film. Drama WHAT PRICE BEAUTY? (1925) je mimo účasti Naldiové zajímavé hlavně tím, že v něm poprvé předstoupila před kameru Myrna Loy (1905-1993). Po dokončení dobrodružné záležitosti CLOTHES MAKE THE PIRATE (1925) s Dorothy Gishovou, odjela Naldiová na krátkou dovolenou do Francie. Její filmový typ už ”vycházel z módy”. Navzdory řečem, že hodila hereckou flintu do žita, však pokračovala v natáčení. Patří sem například postava učitelky z raného Hitchcockova snímku SKALNÍ OREL (1926).