Všestranně nadaná francouzská umělkyně Valérie Lagrange je vnímána především jako dlouhodobě úspěšná zpěvačka a skladatelka, v počátku své kariéry se ale výrazně prosadila také ve filmu. Narodila se v Paříži, její vlastní jméno je Danielle Charaudeau, rodiče provozovali obchod se železářstvím. Od dětství toužila po kariéře u filmu a navštěvovala herecké konkurzy. Nakonec se podařilo a v roce 1959 ji pro menší roli angažoval režisér Claude Autant-Lara do komedie ZELENÁ KOBYLA (La jument verte, 1959). Tehdy jí ještě nebylo osmnáct a svolení k natáčení museli dát rodiče, kteří tak učinili a smířili se i s tím, že dcera nedokončí ani školu.
Dvakrát točila s tvůrcem úspěšných komedií Philippem de Brocou, z jejich spolupráce připomeňme film MUŽ Z HONGKONGU (Les tribulations d’un Chinois en Chine, 1965), v němž byla v roli Alice snoubenkou J. P. Belmonda. Mezitím se již v polovině šedesátých let začala prosazovat jako zpěvačka a vydala několik singlů, z její další spolupráce s filmem stojí za zmínku významné počiny tvůrců francouzské nové vlny jako MUŽ A ŽENA (Un homme et une femme, 1966) nebo WEEK-END (1967).
Valérie Lagrange od mládí vyznávala svobodomyslné životní postoje, inklinovala též k hnutí hippies a osobně ji velmi zasáhly studentské bouře v roce 1968 a jejich neslavný výsledek. Proto se rozhodla ukončit své aktivity v zábavním průmyslu, odřekla další nabídky k filmování a zrušila smlouvu se svou nahrávací společností. Spolu s dalšími podobně orientovanými přáteli odjela do Itálie, později procestovala východní Asii, nějakou dobu pobývala na Nové Guinei, rok žila i v indické Bombaji. Nakonec v ní ale převládl stesk po civilizaci a po ročním pobytu na ostrově Ibiza se nakonec v polovině sedmdesátých let vrátila do Francie. Jako na zpěvačku se na ni již zapomnělo, měla ale štěstí na nové nabídky k práci u filmu. Znovu ji angažoval Claude Lelouch (KOČKA A MYŠ – Le chat et le souris, 1975; DOBRÁK A ZLÍ LIDÉ – Le bon et les méchants, 1976). Tehdy také potkala druhého muže svého života, britského kytaristu Iana Jelfse, s nímž spojila nejen soukromý život, ale i další profesní dráhu zpěvačky.
Jestliže se veřejnosti nově připomněla několika novými filmovými rolemi, s obnovením kariéry zpěvačky to bylo složitější. Jako nezávislá písničkářka a autorka protestsongů nenacházela příliš pochopení u vydavatelských společností, nakonec nicméně v osmdesátých letech vydala několik LP desek, paradoxně se více prosadila v Británii, hlavně díky své znalosti angličtiny, kterou si zdokonalila v době svého pobytu v Asii. Významně se začala angažovat také v charitě. Před kamerou se objevila po delší době ve velké roli hlavní hrdinky Blanche (Sophie Marceau) v Zulawského filmu MÉ NOCI JSOU KRÁSNĚJŠÍ NEŽ VAŠE DNY (Mes nuits sont plus belles que vos jours, 1989).