Marilù Tolo 80 let


Italská herečka Marilù Tolo hrála ve více než šedesáti filmech, jen malá část její tvorby ovšem zasáhla do hodnotnějších děl italské kinematografie, její doménou byla především komerční produkce v různých žánrech, které byly aktuálně v kurzu, takže začínala ve filmech tzv. sandálu a meče, pak to byly westerny a dobrodružné tituly, v sedmdesátých letech nakonec kriminálky i komedie s erotickým nádechem.

Na stříbrném plátně debutovala Marilù Tolo jako šestnáctiletá vedlejší rolí v kontroverzním filmu Alberta Lattuady SLADKÝ KLAM (I dolce inganni, 1960). Ještě v témže roce stihla natočit tři další filmy, hojně vyhledávanou herečkou se ale stala až v letech 1963-1964. Dobová obliba filmů sandálu a meče a vhodný typ, který Marilù Tolo představovala, jí zajistil v tomto žánru velké role. Jen v roce 1964 natočila pět takovýchto filmů (například HERKULOVO VÍTĚZSTVÍ – Il trionfo di Ercole, 1964). Následně dostávala příležitosti ve špionážních filmech, které se v 60. letech těšily značné oblibě a byly natáčeny převážně v koprodukcích více zemí, ve Francii pak natočila například komedii BURZA A ŽIVOT (La bourse et la vie, 1966) nebo historický film SEDM MUŽŮ A JEDNA ŽENA (Sept hommes et une garce, 1966), v němž byl jejím partnerem Jean Marais.

Vedle desítek průměrných filmů se Marilù Tolo objevila i v několika slavných dílech, v režii Vittoria de Sicy to byla například komedie MANŽELSTVÍ PO ITALSKU (Matrimonio all′italiana, 1964), s Fellinim pak natočila film GIULIETTA A DUCHOVÉ (Giulietta degli spiriti, 1965). Z menších rolí připomeňme také britský film MÁKY JSOU TAKÉ KVĚTY (The Poppy Is Also a Flower, 1966), hrála i v povídkových filmech. Velké role ve významných filmech ji sice míjely, až do poloviny sedmdesátých let ale zůstávala ozdobou dobrodružného nebo kriminálního žánru, s Damianem Damianim pracovala na filmu PŘIZNÁNÍ POLICEJNÍHO KOMISAŘE PROKURÁTOROVI REPUBLIKY (Confessione di un commissario di polizia al procuratore della republica, 1971). Žánrovou odbočku v její filmografii zastupuje hororově laděný MODROVOUS (Barbablù, 1973).

V roce 1975 se Marilù Tolo provdala za francouzského filmového producenta Roberta Velina a spolu s ním pak pobývala v Brazílii a Mexiku, což vysvětluje její omezení práce před kamerou v Evropě. V hollywoodské produkci hrála ve filmu ŘECKÝ MAGNÁT (The Greek Tycoon, 1978), jako jediná italská herečka účinkovala v seriálu CHARLIEHO ANDÍLCI (Charlie′s Angels, 1979). Počátkem osmdesátých let se vrátila do Itálie a objevila se v několika televizních seriálech, její filmografii uzavřel Alberto Sordi se svým autorským titulem TAXIKÁŘ (Il tassinaro, 1983).


16.1.1944
Řím, Lazio, Itálie
Marilù Tolo csfd

TaxikářVacanze di NataleAssassinio al cimitero etruscoLe féminin plurielSpánek smrtiŘecký magnátPřípadný sňatek možnýLes MalfaisantsVíc než pouhý strachIl trafficonePrigione di donneLe cinque giornateTestimone oculareThemrocAbuso di potereBarbe-bleueJus primae noctisMeo PataccaModrovousMůj milovaný vrah¡Viva la muerte…tuya!EneideLa controfiguraPřiznání policejního komisaře prokurátorovi republikySiamo tutti in liberta provvisoriaZloděj koníGradivaRoy Colt e Winchester JackUccidete il vitello grasso e arrostiteloUn été sauvageI dannati della TerraLas trompetas del apocalipsisCandyUn killer per Sua MaestàZvláštní jednotkaCasse-tête chinois pour le judokaLe Plus Vieux Métier du mondeSe sei vivo sparaČarodějkyAvec la peau des autresLe Judoka, agent secretMáky jsou také květyPeníze a životPerry Grant, agente di ferroRetour à BacoliRáfaga de plomo, UnaSe tutte le donne del mondoSept hommes et une garceUn colpo da mille miliardiZarabanda Bing BingCelestinaGiulietta a duchovéLe chant du mondeLe notti della violenzaMisión LisboaHercule contre les mercenairesHerkulovo vítězstvíIl magnifico gladiatoreMaciste, gladiatore di SpartaManželství po italsku


Aktualizace osobnostního profilu Marilù Tolo: 24.2. 2024 18:14