Západoevropská kinematografie disponovala v 50. a 60. let řadou atraktivních krásek, které byly hojně obsazované do filmů, málokterá z nich se ale stala skutečnou hvězdou. Jednou z těch dnes již zapomenutých je italská herečka Giorgia Moll, která má na svém kontě relativně početnou filmografii, jen několik jejích rolí dosáhlo ale většího významu. Narodila se na venkově v severní Itálii do německo-italské rodiny a již počátkem padesátých let se začala uplatňovat jako modelka, pracovala také pro reklamu.
Kariéra Giorgii Moll kulminovala v letech 1959-1960, kdy natočila celkem deset filmů. Její sláva sice stoupala a hodně se o ní psalo, bez odborné herecké průpravy ovšem jen zřídka prorazila do umělecky hodnotnějších filmů a skutečně zásadních rolí. Několikrát se objevila v žánru tzv. sandálu a meče (HADŽI MURAT, BÍLÝ ĎÁBEL – Agi Murad il diavolo bianco, 1959; ZLODĚJ Z BAGDÁDU – Il ladro di Bagdad, 1960), točila také ve Francii (ÚNOS SABINEK - L′enlevement des sabines, 1961). Přední místo na filmových plakátech jí zajistil melodramatický příběh NAHÁ LAURA (Laura nuda, 1961), kde sice hrála titulní roli, pro děj filmu ovšem méně důležitou. Pokusila se prorazit i jako zpěvačka a nahrála několik singlů.
V roce 1959 natáčela Giorgia Moll v Jugoslávii historický film KOZÁCI (I cosacchi, 1959). Představitel jedné z hlavních rolí, americký herec John Drew Barrymore, se stal mužem jejích snů. Což si ovšem myslela pouze ona, nikoli on – jak se zdá zpětným pohledem. Jejich vztah a Barrymorova snaha zachránit manželství s Carou Williams plnily stránky bulvárních časopisů po celý rok 1960. Cesty do Ameriky a zpět s bouřlivými hádkami skončily skandálem na podzim 1960, kdy se Barrymore vloupal do Giorgina bytu ve snaze získat zpět zásnubní prsten, který mu nechtěla vydat. V následujícím roce pak média spekulovala o jejím vztahu se slavným italským hercem Vittoriem Gassmanem.
Giorgiina herecká dráha začala v šedesátých letech postupně upadat, zmínku si zaslouží psychologické drama Luigiho Comenciniho NEPOCHOPENÝ (Incompreso, 1966), jinak se objevovala v menších rolích kriminálního a dobrodružného žánru, nadále ale točila v různých zemích, ve Francii nebo Německu. Éra velkých mezinárodních produkcí s důrazem na krásu však pomalu končila a zpětný návrat ke skutečnému herectví ukončil kariéru řady dosud slavných krásek, byla mezi nimi i Giorgia Moll. Po boku slavných francouzských herců ještě natočila film ZLODĚJ ZLOČINŮ (Le voleur de crimes, 1969), s Olgou Schoberovou se pak objevila v americké komedii SOUDRŽNOST (Togetherness, 1970), pak odešla ze záře filmových reflektorů.