"Filmy, to je zábava, ale rakovina se jimi léčit nedá."
V roce 1959 se poprvé ukázal v televizi, v sitkomu "The Many Loves of Dobie Gillis" (1959), ale role mu přišla směšná a rychle zmizel na Broadway, kde v roce 1960 dosáhl vrcholu svojí nominací na cenu Tony pro “nejlepšího herce” za úlohu v Ingeho dramatu “A Loss of Roses”. Bylo to jeho jediné účinkování na Broadwayi (v roce 1963 byla tato hra zfilmována – THE STRIPPER – a v Beattyho roli tu vystupuje Richard Beymer). První významější filmový debut přišel po boku Natalie Woodové v Kazanově dramatu TŘPYT V TRÁVĚ (1961). Film byl kasovně úspěšný a Beatty dosáhl nominace na Zlatý glóbus v kategorii “nejlepší filmový herec v dramatu”. Následovalo několik nevýznamných filmů. Kritici ambiciózního Beattyho nebrali vážně a tak se snažil zaujmout v uměleckém kriminálním dramatu MICKEY ONE (1965), režie Arthur Penn. Drama mělo slušné ohlasy, ale nenalezlo diváky. S roztomilou Leslie Caronovou hrál v lehčí komedii PROMISE HER ANYTHING (1965) a vdaná herečka v průběhu natáčení pohlednému a charismatickému Beattymu neodolala.
Ve třiceti dostal slušné kritiky za produkci i herecké ztvárnění v novátorské “romantické” gangsterce BONNIE A CLYDE (1967), který byl nominován na celkem deset cen Akademie. Beatty a Dunawayová zde ztvárnili psance Clydea Barrowa a Bonnie Parkerovou, zaskvěl se zde Gene Hackman. Díky silným výkonům, výborné režii a kontroverznímu zobrazení násilí se stal film hitem a Beatty zjistil, že ho konečně vážně berou a díky tomuto snímku je Beatty všeobecně považován za předchůdce “nové hollywoodské generace”, do které patří filmaři jako Francis Ford Coppola, Steven Spielberg, George Lucas a Martin Scorsese. Doznívalo v něm ještě zklamání z toho, jak byl Woody Allenem vymanévrován z produkce komedie CO JE NOVÉHO, KOČIČKO? (1965) – „kočičko“ obvykle Warren říkal svým dívkám, film byl psán původně pro něj a podle jiné verze natáčení opustil poté, co byla v hlavní roli nahrazena jeho tehdejší známost, Leslie Caronová. S cílem začít kontrolovat projekty, do kterých je zapojen, rozhodl se tedy k produkci BONNIE A CLYDE. Najmul si neověřené scénáristy Bentona a Newmana, stejně jako režiséra Arthura Penna a pod kontrolou měl pak každou položku, včetně obsazení, scénáře a konečného střihu. Po zbytek své kariéry byl buď producentem/režisérem nebo alespoň producentem (ve filmech, které produkoval, obvykle hrál muže, který na konci děje přichází o něco důležitého).
BONNIE A CLYDE se stal blockbusterem a jakýmsi měřítkem pro tehdejší mladou kulturu. Tento film, spolu s road-movie BEZSTAROSTNÁ JÍZDA, stál na začátku tzv. “nové hollywoodské éry”, kdy filmová studia dávala svým tvůrcům bezprecedentní volnost k uskutečnění jejich výstředních představ. Následují filmy jako kritikou velebený western McCABE A PANÍ MILLEROVÁ (1971) – Millerovou hrála jeho tehdejší partnerka Julie Christie, slušný politický thriller POHLED SPOLEČNOSTI PARALLAX (1974), společensko kritický ŠAMPÓN (1975) s Christie, Hawnovou a oskarovou Grantovou - jeho filmová postava zde byla inspirována skutečným kadeřníkem celebrit Jay Sebringem, dále dnes již klasické, devětkrát nominované sportovní fantasy drama NEBE POČKÁ (1978). Poslední film ho kasovně vynesl do pozice, kterou neměl od “Bonnie”, prostředky záhy použil k tvorbě ambiciózního projektu RUDÍ (1981) o slavném komunistickém novináři Johnu Reedovi během Velké říjnové revoluce - film ovšem dopadl katastrofálně.