„Vždycky jsem miloval, miluju a budu milovat akci. Dobrá akce je v mých očích lepší než jídlo, lepší než sex, lepší než cokoliv. Srdce se mi rozbuší jen když na ni pomyslím. Pamatuju si každý detail každé dobré akční scény, co jsem kdy viděl v kině. Ve filmu neexistuje lepší moment než když se hrdina na všechno vykašle a začne nakopávat zadky.“
Americký scenárista a režisér vystudoval dějiny umění na South Florida University a následně se přestěhoval do Los Angeles, kde se dvanáct let živil psaním scénářů. Od akčních a hororových béček jako DOUBLE TROUBLE s dvojčaty Paulovými nebo VLCI se dostal ke spolupráci na áčkových thrillerech jako Levinsonova KOULE („Byl jsem jen jedním z mnoha scenáristů, co na tom scénáři dělali a z mé verze do filmu prakticky vůbec nic nedali“), McTiernanova AFÉRA THOMASE CROWNA nebo Donaldsonův TEST.
„Jakou zásadní zkušenost jsem udělal jako začínající režisér? Vyhodili mě z prvního filmu, co jsem režíroval!“
V roce 1995 roztočil podle vlastního scénáře svůj režijní debut, béčkový akční film GRÁZL s populárním ex-fotbalistou Brianem Bosworthem, ale v průběhu natáčení byl vyhozen a film za něj dokončil někdo jiný („Nepochopil jsem totiž, že po mě nechtějí dobrej film, ale spotřební videobéčko.“). Za svůj režijní debut proto opakovaně uvádí akční sci-fi EQUILIBRIUM (2002), béčkový mix Bradburyho 451° Fahrenheita a Matrixu, který nazývá svým splněným dávným snem a asi tím nejčistším filmem, jaký byl a kdy bude schopen natočit.