Předčasně zemřelá německá herečka Sabine Sinjen se stala filmovou hvězdou již jako teenagerka na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století, několik filmů natočila i mimo Německo, později hrála hlavně v divadle a televizi. Narodila se ve městě Itzehoe na severu Německa nedaleko Hamburku, kde také vyrůstala, část dětství strávila i v Mnichově. Její matka Marlen Sinjen byla novinářkou, otec se nevrátil z ruské fronty.
Dodejme, že v době svých prvních vstupů před filmovou kamerou byla Sabine Sinjen již oblíbenou osobností televize a velké dívčí role ve filmech její popularitu jen navýšily. Podepsala exkluzívní smlouvu s producentem Arturem Braunerem, který jí poskytl hned několik titulních rolí. Prvním velkým úspěchem byla romantická komedie STEFANIE (1958), na který o dva roky později navázal film STEFANIE V RIU (Stefanie in Rio, 1960). Titulní postavy hrála také v dalších titulech oddechového žánru (MARILI, 1959; SABINA A STO MUŽŮ – Sabine und die hundert Männer, 1960; DIE FÖRSTERCHRISTEL, 1962). Její filmy sice nepatřily k uměleckým vrcholům tehdejší západoněmecké kinematografie, ale v kinech měly značný ohlas a zvláště u mladých diváků se Sabine Sinjen stala hvězdou. Kvalitativně z její filmografie vyniká historická komedie SKLENICE VODY (Das Glas Wasser, 1960) režiséra Helmuta Käutnera, v níž stála po boku další dobové hvězdy Liselotte Pulver (film byl nominován na Zlatého medvěda berlínského filmového festivalu v roce 1960).
Dostala první příležitosti i v zahraničí, ve Francii hrála v životopisném filmu NAPOLEON II. (Napoléon II: L’aiglon, 1961), kde ztvárnila mladou arcivévodkyni Sophii. Později hrála Patricii, dceru starého gangstera Mexičana (Jacques Dumesnil), ve filmu POVEDENÍ STREJCOVÉ (Les tontons flingueurs, 1963). V jugoslávských exteriérech pak natočila koprodukční western ŘÍČNÍ PIRÁTI Z MISSISSIPPI (Die Flußpiraten vom Mississippi, 1963), v němž doplnila mezinárodní herecké obsazení v roli temperamentní dívky Evelyn.
I když byla Sabine Sinjen na přelomu 50. a 60. let značně vytížená filmem, nezanedbávala ani svou původní touhu po divadle, vystupovala v berlínském divadle Schiller Theater (1961-1963), později hrála například ve Vídni. Kromě toho dostávala nadále značný prostor i v televizi, připomeňme alespoň úspěšný seriál VŠECHNA MOJE ZVÍŘATA (Alle meine Tiere, 1962-1963), v němž hrála jednu z hlavních rolí Bärbel Hoferové, dcery hlavního hrdiny, veterináře Hofera (Gustav Knuth).