Režisér Jacques Feyder byl jedním z mála mezinárodně úspěšných francouzských filmařů meziválečného období a v celoevropském kontextu mu dodnes patří významné místo v dějinách kinematografie. Narodil se v Bruselu jako Jacques Frédérix, členové jeho rodiny byli významnými osobnostmi v různých oborech, dědeček Gustav Frédérix (1834-1894) byl uznávaným literárním kritikem a jeho kontakty umožnily mladému Jacquesovi proniknout do prostředí umělců, i když byl původně předurčen ke kariéře v armádě.
Po návratu z první světové války začal Feyder znovu točit a svým prvním poválečným počinem ATLANTIDA (L'Atlantide, 1921) zaujal odborníky, především zajímavou prací v exteriérech. K Feyderovým vrcholům v době němé éry patří adaptace osvědčených literárních předloh MUŽ Z LIDU (Crainquebille, 1922) a CARMEN (1926). V koprodukci s Německem převedl na filmový pás další literární předlohu TEREZA RAQUINOVÁ (Thérèse Raquin, 1928), která byla uvedena i v Československu. Po mezinárodním úspěchu tohoto filmu byl pozván do Spojených států, kde pro společnost MGM natočil drama POLIBEK (Kiss, 1929) s Gretou Garbo v hlavní roli.
V Americe natočil několik dalších, již ne tolik významných filmů, mezitím se vrátil do Francie, ale po neúspěšných jednáních s producenty zamířil znovu do Hollywoodu, ale po natočení čistě komerčně zaměřeného filmu DŮSTOJNICKÁ ČEST (Daybreak, 1931) se definitivně vrátil do Evropy. V polovině třicátých let dospěl k uměleckým vrcholům třemi významnými francouzskými filmy. Melodramatický příběh z prostředí cizinecké legie VELKÁ HRA (Le grand jeu, 1934) byl oživen prvky poetického realismu, zaznamenal značný úspěch v řadě evropských zemí a na festivalu v Benátkách byl nominován na Mussoliniho pohár pro nejlepší film.
Další film PENZIÓN MIMOZA (Pension Mimosas, 1935) s rodinným dramatickým příběhem byl oceněn jako nejlepší zahraniční snímek na festivalu v Tokiu. Do Španělskem okupované Belgie počátku 17. století byla situována historická komedie HŘÍŠNÉ ŽENY BOOMSKÉ (La kermesse héroique, 1935) s opětovnou nominací na Mussoliniho pohár v Benátkách. Tuto trofej sice nezískal, ale Feyder si odnesl cenu za nejlepší režii. V obou filmech hrála hlavní roli Feyderova manželka Françoise Rosay. Ta si zahrála i v další mezinárodní produkci, jíž byl film TOULAVÝ NÁROD (Les gens du voyage/Fahrendes Volk, 1938) z cirkusového prostředí natočený v Mnichově v německé a francouzské jazykové verzi. Tento film znovu zabodoval v Benátkách, kde získal Cenu za umělecký přínos.