„Mám radost, když někdo rozklíčuje, jak to dělám a proč. Rébusy jsou v mé práci to nejhezčí. Užiju si, když se mi do ní podaří zakomponovat komplikované věci tak, aby nekomplikované lidi nerušily,“ (Ivan Acher v rozhovoru pro Český rozhlas v souvislosti s vytvořením nové znělky pro stanici Vltava).
V uměleckých oborech se uplatnil jako grafik (gr. dílna Epicentrum), fotograf (do roku 2001), kameraman i režisérem. Je též autorem básnických souborů „Psí mlíko“ a „Bo hynemeť vstana“.
Hudbě se věnuje dlouhodobě, přičemž hudební vzdělání získal mj. jako soukromý žák současného uměleckého ředitele Opery Národního divadla Petra Kofroně. Od roku 2002 spolupracuje se souborem pro soudobou hudbu Agon Orchestra, pro který vytvořil bezmála 20 orchestrálních skladeb. Též zde účinkoval jako hráč na klavír, kytaru, elektronický akordeon, klávesy, coru a niněru, dále jako zpěvák (tenor) a vysoce ceněný samplerista.
Největší součástí jeho tvorby je hudba pro taneční a divadelní inscenace. Jeho hudba se objevila zatím ve více než 130 divadelních inscenacích, 20 tanečních představeních, 6 rozhlasových hrách a 50 filmech hraných i dokumentárním, doma i v zahraničí. Nejvíce spolupracoval s legendárním Pražským komorním divadlem - Divadlem Komedie (Kvartet, Proces, Utrpení knížete Sternenhocha, Weissenstein, Antiklimax) a Lenka Vagnerová Company (hudba k baletním představením „Jezdci“, „La Loba“ a „Sorcerer“). S jeho hudba jsme se ale mohli setkat i v inscenacích Divadla Na zábradlí, Národního divadla v Praze (např. „Podivuhodné cesty Julese Verna“), Bratislavě a Brně. Pro operu Národního divadla napsal operu „Sternenhoch“, která měla premiéru na jaře roku 2018.