"Režírování je pro mě něco jako sex: když je to dobré, je to velmi dobré; když je to špatné, je to pořád dobré."
Filmovou kariéru začínal u studia Metro Goldwyn Mayer, a sice jako choreograf a tanečník v BEST FOOD FORWARD (1943) s Lucille Ballovou. Režíroval část muzikálu MODELKA (1944) s Kellym a první přiležitost režírovat celý film přišla se slavnou filmovou adaptací Comdenova-Greenova “námořnického“ muzikálu VE MĚSTĚ (1949) s písněmi Leonarda Bernsteina a spolurežií Gena Kellyho, který si v něm “zařádil“ s Frankem Sinatrou a Julesem Munshinem. Šlo současně o první muzikál natáčený v exteriérech (New York).
S Kellym Donen spolurežíroval také svůj zřejmě nejslavnější film, ZPÍVÁNÍ V DEŠTI (1952) a vedl natáčení klasických záležitostí jako byla KRÁLOVSKÁ SVATBA (1951) se známou scénou, ve které Fred Astaire tančí po stěnách a stropě pokoje; SEDM NEVĚST PRO SEDM BRATRŮ (1954) s Jane Powellovou a Howardem Keelem; FUNNY FACE / USMĚVAVÁ TVÁŘ (1957) s Astairem a Audrey Hepburnovou; romantickou komedii s duem Bergmanová-Grant INDISKRÉTNÍ PŘÍBĚH nebo třeba sportovní muzikál DAMN YANKEES! (1958).
Konec zlaté éry hollywoodského muzikálu znamenal také stop pro Donenovu úspěšnou šňůru. Pokračoval režií rozmanitých projektů, žádným však už nenavázal na svojí ranou produkci. Patří sem hvězdně obsazený komediální thriller ŠARÁDA (1963); komediální satira na faustovské téma OKOUZLENÝ (1967) s Raquel Welchovou a britskými komiky Peterem Cookem a Dudley Moorem, kteří byli rovněž autory scénáře a romance DVA NA CESTĚ (1967), opět s A. Hepburnovou, tentokrát ale po boku s Albertem Finneyem.