Významná představitelka ženských hrdinek kung fu filmů 70. a 80. let, která se sice neproslavila jako třeba Michelle Yeoh nebo Zhang Zyii, ale přesto si myslím, že zůstává nekorunovanou královnou kopacích filmů. Její spolupráce s klanem Lau byla více, než plodná a dala herečce možnost vyniknout v netypických a velice zajímavých rolích. Kara si zahrála ve většině stěžejních filmů, režírovaných Lau Kar Leungem a i její pozdější kariéra obsahuje rozhodně víc skvělých počinů, než jen nafocení snímků do Playboye.
Kara Hui byla odlišná a díky tomu mohla dominovat celému jednomu období HK kinematografie. Nemohu si pomoct, ale její zjev zaslouží plné srovnání s jejími mužskými protějšky a to i v pohybovém smyslu. Byla natolik dobrá, že jí člověk uvěřil, že kung fu ovládá mistrně. Když sleduji dnešní asijské herečky, nemohu se ubránit dojmu, že nemají její kvality, ale doba je jiná, preferuje určitý typ a ne výraznou osobnost, která má mnohem větší potíže se prosadit. Kara Hui ve všech filmech předvedla skvělé výkony. Ať už to byla role oddané sestry hlavního hrdiny v MAD MONKEY KUNG FU, kde obětovala v souboji svůj život nebo v CLAN OF THE WHITE LOTUS, kde učila Gordona Liu ženský styl boje. V LADY IS THE BOSS se nezalekla odvážných choreografií a celému filmu vévodila s omračující sebejistotou, ať už učila lehké holky kung fu nebo bojovala s padouchy na kolech.
V devadesátých letech se Kara Hui osamostatnila. Její éra byla u konce stejně, jako vrcholná éra celého klanu Lau. Byl zájem o jiné typy filmů a do popředí se protlačily jiné osobnosti. Kara Hui našla útočiště v televizi a její hvězda maličko pohasla. Výrazněji vynikla ve výborném filmu INFERNAL AFFAIRS II., ale jako pravá dáma ustoupila jiným, mladším nadějím hongkongské kinematografie.