Haskell Wexler byl americký kameraman, filmový producent a režisér. Pocházel ze židovské rodiny, která žila v Chicagu.
Později pracoval na volné noze jako kameraman a v roce 1947 se stal členem International Photographers Guild. Postupně se vypracoval až na asistenta kameramana na různých projektech. Wexler pracoval na dokumentárních filmech, krátkých filmech, nízkorozpočtových dokumentárních dramatech (například Divoké oko z roku 1960) a televizních reklamách.
V roce 1963 Wexler sám financoval, produkoval a natočil dokument The Bus, ve kterém je sledována skupina Freedom Riders při cestě ze San Franciska do Washingtonu DC. Téhož roku působil jako kameraman svého prvního velkorozpočtového filmu Elia Kazana Ameriko, Ameriko.
Wexler byl kameramanem filmové verze Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966), za kterou získal svou první cenu Akademie za nejlepší kameru pro černobílý film. Následující rok Wexler pracoval jako kameramana pro oscarové detektivní drama V žáru noci (1967), kde hrál Sidney Poitier. Jeho práce byla pozoruhodná, jako první film v historii Hollywoodu, který byl natočen barevně s náležitým ohledem na osobu afrického původu. Wexler si uvědomil, že standardní osvětlení má tendenci produkovat příliš mnoho oslnění na tmavé pleti a vykresluje rysy nejasně. V souladu s tím jej Wexler zmírnil tak, aby sedělo Poitierovi s lepšími fotografickými výsledky.