Jiří Bělka byl český divadelní, filmový, ale zejména televizní režisér. Ke svým televizním inscenacím si přitom často psal sám i scénář.
Po absolvování vojenské prezenční služby v Armádním uměleckém divadle nastoupil do Československé televize, kde se stal po Evě Sadkové teprve druhým režisérem dramatických pořadů. V 60. letech zde vedl literárně dramatickou redakci a své zdejší působení ukončil v roce 1974.
Jelikož v počátcích televizního vysílání bylo vše vysíláno živě a záznamové zařízení nebylo k dispozici, nejsou první televizní práce Jiřího Bělky bohužel dochovány. Jeho první inscenací dochovanou v archivu České televize tak je až Neprovdaná paní Rosita, která byla vysílána v roce 1960. Šedesátá léta se pak stala pro Jiřího Bělku uměleckým vrcholem. Vytvořil tehdy řadu významných televizních inscenací jako např. Romance štědrovečerní, Neviditelný, Bellevue nebo Waterloo. Výborná je i jeho pozdější televizní dramatizace povídky Františka Langera Poslední dopis.
Ve své práci pro televizi Bělka poměrně hojně spolupracoval se svým spolužákem ze studií Jiřím Šotolou. Namátkou uveďme jejich spolupráci na televizních incenacích s historickým námětem Julián odpadlík, Smrt císaře a krále Karla IV, Zikmund, řečený šelma ryšavá nebo Morové povětří. Historické látce se ale Bělka věnuje i v řadě jných inscenací: Prokop Diviš, Břetislav a Jitka, Kněžna Libuše. Režíroval ale též třídílnou hru o historii KSČ a VŘSR Přitažlivost země.