Legendární filmový režisér béčkových filmů Sam Newfield se narodil jako Samuel Neufeld. Jeho bratr byl Sigmund Neufeld, pozdější šéf PRC Pictures. Sam do filmového byznysu vstoupil v roce 1919 a svou kariéru režiséra začal v roce 1926, kdy natáčel krátké komediální filmy pro prakticky každou produkční společnost ve městě, od nezávislých producentů až po velká studia jako je Universal Pictures.
Pro PRC Pictures Sam natočil v letech 1933 až 1958 mnoho svých filmů (ve skutečnosti jich bylo tolik, že musel používat pseudonymy „Peter Stewart“ a „Sherman Scott“, aby si toho diváci nevšimli, že tolik produkce studia režíroval pouze jeden muž). Natočil jich za toto období na 200. Pracoval také pro mnoho nezávislých studií, natáčel filmy pro jak prestižně znějící, ale i nízkonákladové společnosti jako Ambassador Pictures, Victory Pictures a Puritan Pictures. I když se velká část jeho produkce zdála být, řekněme, „uspěchaná“, ve skutečnosti se mu podařilo vytvořit několik zajímavých, kompaktních a dobře udělaných malých westernů s Timem McCoyem pro Victory a Puritan (dvě společnosti v čele s dalším béčkovou ikonou, producentem Samem Katzmanem).
V roce 1939 odešel pracovat do CLR, kde si udělal své „jméno“. Sam natáčel filmy ve dvou stylech: rychle a rychleji. S extrémně nízkými rozpočty (například v CLR byly rozpočty tak nízké, že dostával zaplaceno pouhých 500 dolarů za snímek) musel dodržovat stanovené a pevné natáčecí plány (často týden, někdy méně) a snášet ne nutně nejlepší talent před a za kamerami, k závadám muselo dojít. Protože však Sam nevěřil na opakované záběry (a stejně si je nemohl dovolit), cokoli se na záběru pokazilo (členové štábu zabloudili do záběru, herci se střídali, nefungovaly rekvizity atd.) v podstatě zůstalo v obraze.
Sam točil filmy téměř všech myslitelných žánrů (sci-fi, westerny, kriminální thrillery, horory, komedie) a přestože většina z nich byla přinejlepším rutinní (a v horším případě nešikovná anebo nesouvislá), bylo mezi nimi několik světlých míst, např. Lost Continent (1951), sci-fi epos, který vytvořil pro nízkorozpočtové Lippert Pictures v roce 1951, a ukázal více péče, než jakou běžně najdete v newfieldském filmu, s lepším obsazením a kvalitnějším scénářem, než byl obvykle daný, a je nyní považován za jeden z jeho lepších filmů. Vyrobil také Western Pacific Agent (1950) pro Lippert (rychlý, úhledný, malý kriminální thriller o železničních detektivech vyšetřujících řadu vražd). Stihl i vzdělávací filmy jako Wild Weed (1949).