Průkopník–klasik anglického filmu by režisérem, scénáristou a produkčním. Původně pracoval jako inženýr u námořnictva, ale po setkání s kinematografem začal v roce 1909 sám filmy promítat - v Newcastleu a Birminghamu. Když se seznámil s bratry Wilcoxovými, vytvořili společně Graham-Wilcox Productions.
Následoval PADDY-THE-NEXT-BEST-THING (opět s Mae Marsh) podpořený úspěšnou divadelní adaptací Woman To Woman s budoucí velkou hvězdou Clivem Brookem, se kterým Cutts natočil celkem tři filmy. Načež se Cutts připojil do nově vzniklé Balcon-Saville-Freedman company, pozdějšího Gainsborough. V té době začal být pro Anglii srovnáván s D. W. Griffithem. Významné místo v Cuttsovi filmografii zaujímá technicky pozoruhodná série THE RAT (jeho poslední film s Mae Marsh), THE TRIUMPH OF THE RAT a THE RETURN OF THE RAT, které vévodil Ivor Novello ovlivněný herectvím Rudolpha Valentina.
Několik filmů (WHITE SHADOW, THE PRUDE'S FALL, THE PASSIONATE ADVENTURE nebo THE BLACKGUARD / DIE PRINZESSIN UND DER GEIGER) udělal Cutts společně s mladým Alfredem Hitchcockem a je považován za jeho učitele.
DIE PRINZESSIN UND DER GEIGER byla Cuttsovou první anglicko-německou koprodukci (Gainsborough Pictures a Universum Film (UFA)), na kterou navázal dvěma filmy THE QUEEN WAS IN THE PARLOUR / DIE LETZTE NACHT A DIE SPIELERIN. V těch letech dělala v Německu, ale také v Rakousku, kariéru mladá Anny Ondra, v Praze známá jako Anny Ondráková. Tu Cutts obsadil do svých dvou snímků GOD'S CLAY a GLORIOUS YOUTH. Úspěch Anny v těchto filmech podpořil i Hitch, když ji obsadil do dalších dvou britských filmů THE MANXMAN a BLACKMAIL.