"Myslím, že to vychází odněkud z hlubin mého nitra, ta síla, abych přestála všechno, co mě v životě potká. Když se tak dívám zpátky, myslím, že to byl právě ten pocit v anglické škole, když mi bylo osm a cítila jsem se tam jako jakýsi vetřelec...že právě tam se zrodila ta moje hrdost. Myslím že jsem hodně defenzivní, snažím se ale, abych taková už do budoucna nebyla.“
Od roku 1983 má na svém kontě přes 80 filmů, pravdou ale je, že před rokem 1988 se její role omezovaly na postavy přitažlivých dívek, jako byla například "May", přítelkyně hlavního hrdiny, policejního detektiva "Kevina" Chan Ka Kuie, v prvních třech dílech (1985, 1988 a 1992) akční série POLICE STORY s Jackie Chanem (ve ”čtyřce” z roku 2004, STRACH NAD HONKONGEM, bychom ji ale hledali marně). Maggie často zmiňuje roli v kriminálním dramatu WONG GOK KA MOON (As Tears Go By, 1988) jako začátek své skutečné herecké kariéry. Role současně znamenala počátek plodné spolupráce s režisérem Wong Kar-Waiem. ("…Wong [Kar-Wai] pohlíží na krásu, nebo ženu spojovanou s krásou, jako na věc smyslnou, dokonalou, zatímco Olivier [Assayas] se více zabývá něčím niternějším a moderním...to je co, mě na mojí práci baví, ta proměna, abyste se přizpůsobili nárokům různých režisérů.“)
Maggie Cheung je známá jako talentovaná multilingvistka. V YUEN LING-YUK (Centre stage, 1992) s lehkostí střídala plynulou mandarínštinu s kantonským i šanghajským dialektem. V dramatickém snímku s Nickem Noltem, ŽIVOT JE PEKLO (2004), mluvila zase plynulou angličtinou, francouzštinou a kantonskou a částečně i mandarínskou čínštinou. Díky své kosmopolitní výchově má před většinou honkongských herců, kteří mluví a hrají pouze kantonsky, nespornou výhodu (francouzsky se údajně naučila pro roli ve filmu AUGUSTIN, KRÁL KUNG-FU, 1999).
"Slova jako 'báječný,' 'skvělý,' 'ohromný', 'absolutně nádherný' v kantonské čínštině neexistují. Je to dobré, nebo je to prostě O.K. Tak to je. Kantonská čínština je velmi strohá…“