U Brigitte Helm je dnes známa především role ve filmu Metropolis, málo se již ovšem ví, že právě ona mohla pro nás dnes být místo Marlene Dietrichové Lolou z MODRÉHO ANDĚLA , nebo že režisér James Whale uvažoval o jejím obsazení do svého filmu Frankensteinova nevěsta.
Když Brigitte dokončila školu, její matka poslala dceřiny fotky režiséru Fritzu Langovi a Langově ženě Thee von Harbou, kteří tehdy spolupracovali na natáčení eposu NIBELUNGEN. Těm se mladá dívka zalíbila natolik, že byla pozvána na kamerovou zkoušku, která ji dovedla až k získání hlavní role ve filmu METROPOLIS. Dvojrolí idealistické dívky Marie a tajemné ženy-robota se rázem vyšvihla mezi nejoblíbenější herecké hvězdy své doby, zároveň také podepsala s koncernem Ufa kontrakt na dalších deset let.
Roku 1927 hrála role jako mlynářova dcera Magda ve snímu Karla Gruneho AM RANDE DER WELT a slepou ženu v Pabstově DER LIEBE DER JEANNE NEY. Díky filmu ALRAUNE byla její postava zaškatulkována do přihrádky takzvaných vampů a femme fatale (v dobovém tisku se u ní používalo i označení übervamp). ALRAUNE se v roce 1930, kvůli svojí oblíbenosti, dočkalo již zvukového remaku opět s Brigitte Helm v hlavní roli.
Na přelomu let 1928 až 1929 hrála hlavní roli v melodramatu DIE WUNDERBARE LIEBE DER NINA PETROWNA, v němž ztělesnila vznešenou a milující postavu ženy, jež se otráví jedem z nešťastné lásky. Zvukovou kariéru započala v roce 1930 po boku tenoristy Jana Kiepura snímkem DIE SINGENDE STADT. Jako Gigli v adaptaci románu od Irmgarga Keuna EINE VON UNS sehrála roli současné emancipovamé ženy s vlastním zaměstnáním, která ovšem stále touží a sní o dokonalé lásce.