Italská herečka Ave Ninchi, celým jménem Ave Maria Ninchi, se narodila v Anconě, ale krátce po jejím narození rodina přesídlila do Terstu. Oba rodiče byli divadelníci a Ave již v dětském věku začala účinkovat v jejich hereckém souboru. Mezitím ale vystudovala gymnázium a začala pracovat v pojišťovně. K cestě na hereckou dráhu ji inspirovali i bratranci, v době jejího dospívání již zavedení herci Annibale Ninchi (1887-1967) a Carlo Ninchi (1896-1974). Herectví studovala na Národní akademii v Římě, později byla členkou divadelní společnosti Betrone-Capodaglio-Carini.
V této době také excelovala na divadelních jevištích (Médea, 1949; Dialogy karmelitek, 1952), popularitu jí ale přinášel hlavně film. Do různých žánrů ji angažoval herec a režisér Aldo Fabrizi, jehož manželku hrála v dobově populárních komediích RODINA PASSAGUAIOVÝCH NABÝVÁ MAJETKU (La famiglia Passaguai fa fortuna, 1951) a RODINA PASSAGUAIOVÝCH (La famiglia Passaguai, 1951), s Fabrizim již předtím natočila poválečné drama EMIGRANTI (Emigrantes, 1948).
Kromě Itálie točila také ve spolupráci s francouzskými filmaři, s Jeanem Gabinem například hrála v hodnotném filmu ZA MŘÍŽEMI (Au-delà des grilles, 1948), její popularitu navýšila i účast v několika komediích s populárním komikem Totò (STRÁŽNÍCI A ZLODĚJI – Guardie e ladri, 1951; TOTÒ A ŽENY – Totò e le donne, 1954), příležitosti ale dostala i v ambiciózních dozvucích neorealismu (DĚVČATA ZE ŠPANĚLSKÉHO NÁMĚSTÍ – Le ragazze di Piazza di Spagna, 1952).
Počátkem šedesátých let začala Ave Ninchi spolupracovat s televizí, tehdy ale také znovu točila ve Francii a menšími rolemi obohatila některé zásadní počiny tehdejší francouzské kinematografie (V PLNÉM SLUNCI – Plein soleil, 1960; HEZKÉ HOLKY – Les bonnes femmes, 1960), v menší roli řádové sestry se objevila i po boku Audrey Hepburn (PŘÍBĚH JEPTIŠKY – The Nun′s Story, 1959), vedle dalších filmů podružného významu pak doplnila mezinárodní herecké obsazení v americkém dramatu DŮM Z KARET (House of Cards, 1968), pak se mihla také v britské kriminálce PODSVĚTÍ (Pulp, 1972), která se natáčela na Maltě. Závěr své filmové kariéry absolvovala Ave Ninchi opět v kooperaci s francouzskými tvůrci (ŠELEST NA SRDCI – Le souffle au coeur, 1972; LACOMBE LUCIEN, 1974).