Herec Fernand Berset byl rodákem ze Ženevy, ve Švýcarsku také začínal s divadlem, později přesídlil do Francie, kde kromě pokračování práce na jevišti nastřádal na své umělecké konto také přes stovku filmových a televizních rolí. Vyrůstal v neutěšených poměrech a v patnácti letech začal pracovat v tiskařském průmyslu, od dětství ale zároveň jevil zájem o divadlo, jemuž se nakonec začal věnovat na profesionální úrovni.
V 60. a 70. letech byl Fernand Berset vyhledávaným představitelem epizodních rolí ve filmu i televizi, několikrát jsme jej mohli vidět i u nás. Dvakrát například točil s Jeanem Gabinem (RVAČKA V PANAMĚ – Du rififi à Paname, 1966; PŘÍPAD DOMINICI – L'affaire Dominici, 1973). Jako účastníka televizní debaty si jej můžeme povšimnout v komedii NA STROMĚ (Sur un arbre perché, 1971), další položkou veseloherního žánru je válečná komedie STEPUJÍCÍ STONOŽKA (Le mille-pattes fait des claquettes, 1977), kde hrál menší roli farmáře. Jako svědek se mihnul v kriminálce TĚLO MÉHO NEPŘÍTELE (Le corps de mon enemi, 1976) s J. P. Belmondem v hlavní roli.
Více a větších příležitostí mu však přinesla televize, kde hrál ve více než sedmdesáti seriálech a inscenacích, často adaptovaných divadelních her. Značnou popularitu mu přinesl kriminální seriál HALÓ, POLICIE (Allô police, 1966-1970), tady ve 36 epizodách ztvárnil sympatickou postavu robustního policisty Abadie. V několika historických seriálech v rámci smyšlených nebo skutečných postav oblékl také dobový kostým (LUCIEN LEUWEN, 1974; DOBRÝ DEN, PANE OFFENBACHU – Les folies Offenbach, 1978).
Co se týče filmu, poslední větší příležitost dostal v kriminální komedii PRACHY V PRACHU (Pour 1000 briques t'as plus rien, 1983), kde hrál šéfa jednoho z hlavních hrdinů (Daniel Auteuil). Od té doby se ve filmu vyskytoval jen výjimečně, častěji ale nadále hrál v televizi. Na jevišti stál naposledy v Anouilhově hře Becket aneb Čest boží v roce 2000 v Théâtre de Paris. Kromě herectví se prosadil také jako spisovatel a je autorem několika špionážních románů.